Saya

My photo
Saya tak suka jiwakacau. Mari sama - sama membanteras ketidaktenteraman emosi.

Jan 28, 2014

Aku gembira, mungkin aku selalu meluahkan. Tapi bla aku sedih, takde seorang pon tahu. Sebab aku tak nak sebarkan virus kesedihan tu dekat orang lain. Terutama dekat orang orang yang aku sayang. Biar aku sorang yang rasa kesedihan tu. Sebab aku percaya, bla aku menangis sorang - sorang sebenarnya aku ada Allah menemani di sisi. Aku tak perlukan sejenis manusia untuk bersandar meluahkan kesedihan yang aku lalui. Untuk setiap perkara sedih, aku cuba sembunyikan dari pengetahuan semua orang dan sebaik mungkin aku tunjukkan keceriaan di wajah tanpa menitiskan airmata di hadapan mereka. Paling teruk, aku menangis 3 jam lamanya dan tertido. Bila tersedar habis mata aku bengkak. Tapi, aku lega. Seterusnya, aku mandi lama - lama, sejukkan hati perasaan emosi yang tak tenteram tu dan berwuduk. Aku tunaikan solat hajat dan membaca Al-Quran selama mungkin aku mampu. Lepas tu barulah rasa ketenangan abadi, dan rasa sedih tu hilang serta merta. Aku seorang yang mudah mengalirkan airmata dan memerlukan masa yang agak lama nak berhenti. Kalau dulu aku menulis diari meluahkan perasaan sedeih. Tapi sekarang tak boleh buat macam tu lagi dah. Sebab orang lain sibuk nak baca. Semuanya aku koyak. Dah terhapus dari segi lisan ataupun memori aku. Aku pun tak paham dengan diri aku sendiri. Mudah sangat berubah emosi. Sensitif. Terlalu jagakan hati sendiri hingga hati sendiri terluka. Dah biasa sangat. Lumrah. Ok sebenarnya aku memang tengah bersedih. Sekian.

No comments:

Post a Comment

Miss Se'e