Saya

My photo
Saya tak suka jiwakacau. Mari sama - sama membanteras ketidaktenteraman emosi.

Mar 18, 2013

Anak yatim

Assalamualaikum. Pernah tak terbayangkan sampai satu saat di mana kedua orang tua kita pergi meninggalkan kita buat selama lamnya ? Automatik , status kita bertukar kepada yatim piatu. Alhamdulillah , aku masih lagi bernafas di bumi Allah dan lengkap mempunyai kedua orang tua. Umie dan abah , terima kasih ! Salah satu daripada impian terbesar aku dalam hidup untuk membangunkan sebuah rumah anak anak yatim. Kenapa ? Sebab besar pahalanya melindungi dan menjaga anak anak yatim. Tak kisah lah walaupun seorang anak yatim yang kita jaga dalam rumah kita , malaikat akan selalu mendoakan kita. Dan yang paling penting , makin ramai bebudak duduk dengan kita , makin meriah suasana rumah. In shaa Allah , impian aku ni termakbul suatu hari nanti. Semalam , kelas aku menganjurkan majlis makan malam syawal bersama beberapa orang anak yatim dari rumah Tunas Bakti , Jengka. Hati aku terdetik sedih bila tengok muka2 diorang yang sangat lahhh hyperaktif. Tetiba teringat umie abah kat kampung. Betapa sedih bila memikirkan hari raya mereka tanpa keluarga tersayang. :((

No comments:

Post a Comment

Miss Se'e